لباس کار مهندسی تابستانه

لباس کار مهندسی تابستانه

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در محیط‌های صنعتی رعایت شود؛ حفظ ایمنی کارکنان است. چراکه در این محیط‌ها به علت فعالیت‌های سخت صنعتی و استفاده مداوم از ابزارآلات امکان ایجاد آسیب بسیار بیشتر از دیگر مکان‌ها می‌باشد. یکی از مواردی که می‌تواند هر فرد را در برابر خطرهای احتمالی ایمن نگه دارد؛ لباس کار مهندسی تابستانه است که برای همین منظور طراحی شده‌اند. این پوشاک شامل کفش، کلاه، دستکش ایمنی و لباس کار می‌شود.

پوشاک ایمنی می‌تواند به‌خوبی از بروز بسیاری از آسیب‌ها به کارگران جلوگیری کنند، اما خیلی اوقات شرایط کاری در فصول مختلف باعث می‌شود نتوان از یک لباس در تمام طول سال استفاده نمود. ازاین‌رو شرکت‌ها برای هر فصل پوشاک مناسب آن فصل را طراحی و ارائه می‌دهند. یکی از این پوشاک ایمنی لباس کار مهندسی تابستانه است که امروز قصد داریم آن را خدمت شما معرفی نماییم. در ادامه با ما همراه باشید.

لباس کار مهندسی تابستانه چیست

لباس کار مهندسی تابستانه نوعی پوشاک ایمنی است؛ که شما را در محیط‌های صنعتی از بسیاری آسیب‌ها مانند برق گرفتی، سوختگی بر اثر برخورد پوست با مواد داغ یا حتی زخم و بریدگی‌های ناشی از ابزارآلات تیز و برنده ایمن می‌کند. تفاوت لباس کار مهندسی تابستانه با دیگر پوشاک ایمنی در آن است که طراحی این البسه به‌گونه‌ای است که گردش هوای بهتری داشته و در دوخت آن از پارچه‌هایی استفاده می‌شود که برای فصل گرما مناسب هستند.

گفتنی است لباس کار مهندسی تابستانه هیچ‌گونه اثری در کاهش دما ندارند؛ و فقط از افزایش دمای اطراف بدن و عرق‌سوز شدن بدن در فصل تابستان جلوگیری می‌کند. اصولاً لباس کار تابستانه به‌صورت یک شلوار دوبنده است که زیر آن‌یک تی‌شرت کار یا مهندسی می‌پوشند. این مدل از لباس کار علاوه بر پاها، بخشی از جلو و عقب بالاتنه را نیز پوشش می‌دهد.

قیمت لباس کار مهندسی تابستانه

انتخاب لباس کار مهندسی تابستانه‌

یکی از مسائلی که در انتخاب لباس کار مهندسی تابستانه بسیار مهم است؛ حرفه و شغل شما می‌باشد. در این خصوص باید توجه داشته باشید که مهندسی زیررشته‌های بسیار زیادی دارد که شامل صنایع غذایی، شیمی، برق، ساختمان‌سازی و دیگر موارد می‌شود؛ بنابراین باید توجه داشته باشید؛ لباسی که انتخاب می‌کنید حتماً شما را در برابر خطراتی که در حرفه اتان با آن مواجه هستید مصون نگه دارد.

به‌طور مثال اگر شما در حرفه‌ای که در آن مشغول به فعالیت هستید؛ با ابزارآلات تیز و برنده سروکار دارید. باید لباسی را انتخاب نمایید که به‌خوبی در برابر برش مقاومت داشته باشد و اگر در مشاغلی مانند جوشکاری یا ریخته‌گری شاغلید؛ که در آن با شراره‌های آتش و مواد مذاب مواجه هستید، لباسی که انتخاب می‌نمایید؛ باید به‌خوبی در برابر حرارت مقاومت داشته باشد.

جنس لباس کار مهندسی تابستانه

لباس کار مهندسی تابستانه را می‌توان با جنس‌های مختلف پارچه تهیه کرد؛ اما پارچه کتان، کج‌راه و لی برای این البسه مفیدتر هستند. هم‌چنین در خرید لباس کار مهندسی تابستانه دقت داشته باشید که در پارچه این البسه باید کم‌ترین میزان از مواد پلی‌استری استفاده شده باشد؛ و ترجیحاً از نخ کتان یا پنبه باشد که بتواند به را رطوبت ناشی از تعریق را خارج کرده و باعث گردش هوای بهتر شود.

مطالعه بیشتر: همه نکات مهم در خرید از تولیدی لباس کار .

نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره‌ کنیم آن است که در هنگام تهیه لباس کار مهندسی تابستانه باید توجه داشته باشید که این لباس باید برای شما راحت باشد اگر به هر علتی مانند دوخت یا پارچه لباسی را نپسندیدید؛ از خرید آن امتناع نمایید. چراکه علاوه بر این که یک لباس نامناسب می‌تواند به اندام‌های شما آسیب برساند، راندمان کاری شمار را نیز کاهش می‌دهد.

ویژگی‌های لباس کار مهندسی تابستانه

همان‌طور که در بخش‌های قبل گفته شد، لباس کار مهندسی تابستانه، باید علاوه بر آن که به خوبی از شما در برابر آسیب‌های حرف ای که در آن شاغلید؛ حفظ می‌کند؛ باید گردش هوای مناسب نیز داشته باشد تا از افزایش حرارت بدنتان نیز جلوگیری نماید. به همین دلیل در انتخاب لباس کار  معمولاً توصیه می‌شود که از البسه‌ای استفاده نمایید که برای بستن آن‌ها از دکمه استفاده شده است.

لباس‌های دکمه‌ای به دلیل داشت فضای کافی بین هر دکمه، گردش هوا را افزایش داده و موجب کاهش تعرق بدن می‌شوند. هم‌چنین می‌توانید از تی‌شرت‌های نخی و جودون نیز همراه با لباس کار مهندسی تابستانه استفاده نمایید. این نوع پارچه‌ها علاوه بر راحتی و سبکی بیشتر، به علت نوع پارچه و دوختشان به خوبی باعث گردش هوا می‌شوند.

مورد دیگری که باید در انتخاب لباس کار مهندسی تابستانه به آن دقت کنید، رنگ لباس است. هرچه رنگ لباس به سمت سفید تمایل باشد، لباس نور خورشید را بهتر دفع کرده و بدن شما کم‌تر حرارت آفتاب را احساس می‌کند؛ و هرچه رنگ آن به سمت مشکی تمایل داشته باشد؛ نور را بیشتر جذبه کرده و باعث می‌شود شما بیشتر حرارت خورشید را احساس نمایید.

ویژگی های لباس کار مهندسی تابستانه

سخن آخر

لباس کار مهندسی تابستانه، علاوه بر آن که شما را در برابر آسیب‌ها حفظ می‌کند؛ باعث می‌شود بتوانید به‌راحتی در فصل گرم تابستان فعالیت‌های کاری خود را انجام دهید. مجموعه هیوا تجارت امید با سابقه درخشانی که در عرضه انواع لباس کار با کیفیت دارد، می‌تواند بهترین گزینه برای خرید شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست