قیمت لباس کار

قیمت لباس کار

هر شغلی، لباس مخصوص خودش را نیاز دارد. پیش از ورود به هر کاری، بهتر است تجهیزات لازم را خریداری کنید. چراکه امنیت و سلامت شما، در گرو استفاده از وسایل استاندارد هر شغلی است.

قیمت لباس کار به عوامل مختلفی بستگی دارد. اول از همه شما باید با لباس کار و انواع آن آشنا شوید. در این مقاله تمام نکاتی که برای قیمت لباس کار نیاز است بدانید، گفته شده است.

عوامل موثر در قیمت لباس کار چیست؟

موارد بسیار متفاوتی برای مشخص کردن هزینه در خرید لباس کار وجود دارند. در یک دسته بندی کلی، عواملی که می توانند بر روی قیمت اینگونه اجناس تاثیرگذار باشند، به مجموعه های زیر تقسیم بندی می شوند.

  • لباس کار و انواع آن

لباس کار با لباس های معمولی بسیار متفاوت است. این تفاوت بیشتر در جنس پارچه و نوع استفاده آن دیده می‌شود. نوع پارچه در قیمت لباس کار بسیار تاثیرگذار است و با توجه به نوع فعالیت فرد، میزان خطرات، ریسک و تجهیزاتی که با آن کار می شود، مشخص می‌گردد. لباس‌های کار بر اساس به دسته بندی‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. این موارد عبارت است از:

عوامل موثر در قیمت لباس کار

  • لباس کار صنعتی.
  • خدماتی.
  • لباس پرسنل پزشکی.
  • مهندسی.
  • لباس مخصوص خلبانی.
  • لباس مکانیکی.
  • لباس کار آتش نشانی.
  • مدل دو تیکه.
  • مدل سرهمی.
  • مدل دوبنده.
  • لباس کار ضد آب.
  • مدل ضد حریق.

هر کدام از این مدل‌های لباس، دارای قیمت متفاوتی هستند و شرکت های تولیدی لباس کار ، آن ها را برای مشاغل متفاوتی نیز تولید می کنند. پس نوع لباس کار در هر شغلی متفاوت است. مثال: آتش نشان باید از لباس کار با مدل ضد حریق استفاده کند تا در آتش سوزی دچار سانحه حریق نشود.

نکات مهم در محاسبه قیمت لباس کار

قیمت لباس کار به  جز عواملی که گفته شد، به این بستگی دارد که لباس کار به صورت عمده خریداری شود یا به صورت تکی، توجه به قیمت لباس کار بسیار مهم است اگر زیادی ارزان باشد مطمئن باشید از کیفیت لازم برخوردار نیست. معمولا لباس‌های کار با توجه به نوع پارچه گرانتر از لباس‌های معمولی هستند. شما با خرید عمده می توانید تا حدی لباس کار را با قیمت مناسبی تهیه کنید.

  • نوع لباس

اولین و مهم ترین نکته در خصوص خرید لباس کار، نوع لباس است. شما باید با توجه به کاری که انجام می‌دهید، نوع لباس خود را انتخاب کنید. در این مورد باید گفت نوع لباس کار شغل‌های مختلف، متفاوت است. برای نمونه قیمت لباس کار آتش‌نشانان با پرستاران و یا رفتگران بسیار متفاوت است، چرا که هر کدام کاربردهای مختلفی داشته و همچنین قابلیت‌های متفاوتی نیز دارند.

در مثالی واضح‌تر می‌توان گفت که وجود قابلیت‌های اضافه و ویژه در قیمت لباس کار تاثیر مستقیم دارند. قابلیت‌هایی مثل ضد آب بودن، ضد حرارت و آتش، مقاوم در برابر برش اجسام تیز، تنظیم اندازه و سایز لباس، تنظیم درجه حرارت لباس، امکان خروج از لباس در شرایط اضطراری و بسیاری موارد دیگر که وجود هر یک از این موارد در لباس مخصوص کار، باعث افزایش هزینه آن می‌شود.

  • سایز لباس

یادتان نرود که شما باید لباس کار را حداقل 8 ساعت بپوشید، شاید هم بیشتر، پس در انتخاب لباس کار دقت کنید تا در آن راحت باشید. اما در نظر بگیرید، اگر سایز شما بیشتر باشد، پارچه مورد نیاز برای لباس کار بیشتر است. پس قیمت لباس کار شما بیشتر می‌شود، البته تمامی این ها به نوع پارچه و تولیدی لباس کار بستگی دارد.

نکات مهم در محاسبه قیمت لباس کار

  • جنس لباس

از دیگر فاکتورهایی که بر روی قیمت لباس کار اثر می‌گذارد، جنس لباس است. شما با توجه به کاری که انجام می‌دهید این جنس انتخاب می‌شود. مثال: فردی که در معدن مشغول کار است نیاز به لباس سبک و خنکی دارد. شما قبل از خرید لباس کار باید به زمینه کاری خود دقت کنید و فقط به قشنگی و رنگ لباس دقت نکنید.

یکی دیگر از مواردی که در جنس لباس تعیین کننده است، تثبیت رنگ پس از شست و شوی مداوم است. جنس لباس باید به گونه‌ای باشد که پس چند بار شست و شو رنگ خود را از دست ندهد.

  • کیفیت دوخت لباس

یکی دیگر از فاکتورهای تعیین کننده قیمت لباس کار، کیفیت دوخت لباس است. فرق لباس کار خوب و لباس کار بد در همین است اگر خیاط به خوبی آن را ندوخته باشد و سرسری کاری را انجام داده باشد، لباس بسیار بی‌کیفت خواهد بود و به زودی خراب می‌شود. شما به لباس کاری که با دقت و ظرافت دوخته شده باشد نیاز دارید.

در کیفیت دوخت عوامل زیادی تاثیرگذار هستند که دو مورد از مهمترین آنها نوع سوزن و نخ است. برای نمونه اگر هنگام دوخت لباس، از سوزن بیش از حد بزرگ استفاده شود باعث پارگی پارچه پس از شست و شو می‌شود. اگر از سوزن با سایز کوچک نیز استفاده شود، باعث دوخته نشدن کامل پارچه می‌شود.

در مورد نخ نیز همین مورد صدق می‌کند، یعنی استفاده از نخ دولایه یا چند لایه باید با توجه به نوع و جنس لباس صورت گیرد. به طور کلی نخ‌هایی که برای دوخت استفاده می‌شوند، به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که شامل: یک لایه، دو لایه خیاطی، ابریشم، نخ زیر دوخت و غیره است.

 کلام آخر

همیشه به قیمت لباس کار نگاه نکنید به کیفیت کار نیز نگاه کنید. درست است که با وضع بد اقتصادی افراد به دنبال محصولات مقرون به صرفه و با کیفیت می‌گردند اما قیمت لباس کار به عوامل مختلفی بستگی دارد یک اشتباه کوچک باعث در خطر افتاد جان شما می‌شود، به خصوص اگر شغل سخت و خطرناکی داشته باشید.

در شرکت هیوا تجارت امید ، می توانید قیمت انواع لباس کارهای مهندسی، یکسره، جین و موارد دیگر را مشاهده کنید.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام و عرض ادب مرسی از اطلاعات جامع و خوبتون
    فقط می خواستم بدونم تقریبا قیمت لباس ضد حریق چقدر میشه؟

    پاسخ
    • هیوا تجارت امید
      سپتامبر 6, 2021 12:42 ب.ظ

      با سلام دوست عزیز.
      عوامل بسیار متعددی بر روی قیمت لباس کار تاثیر میگذارد. برای اطلاع از قیمت دقیق محصولات، با ما تماس بگیرید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست