خرید لباس کار

خرید لباس کار

خرید لباس کار، یکی از مهمترین کارهایی است که باید برای افراد مشغول در شرکت یا مجموعه مورد نظر انجام شود. به طور کلی، استفاده از لباس کار هم برای حفظ امنیت کارکنان و هم برای جلوه بهتر شرکت، مفید است. به همین دلیل وجود لباس کار یکدست و هماهنگ بین کارکنان اهمیت بالایی دارد در این زمان است که مسئله خرید لباس کار پر رنگ می‌شود.

ما در این مقاله به نکات مهمی که هنگام خرید لباس کار باید به آن توجه داشته باشید، اشاره خواهیم کرد تا اگر قصد انتخاب لباس کار را دارید، بتوانید بهترین و مناسب‌ترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

خرید لباس کار بر اساس حوزه کاری

اولین و مهمترین مسئله‌ای که در خرید لباس کار وجود دارد، نوع شغل افراد است. برای مثال افرادی که در صنعت پزشکی مشغول به کار هستند، باید لباس کاری را داشته باشند که در برابر ویروس، میکروب‌ و باکتری ها مقاومت لازم را داشته باشد و یا لباس کار آتش نشانان باید به گونه‌ای باشد که در مقابل آتش و حرارت بالا مقاوم بوده و از همه مهمتر جریان هوا رد و بدل شود.

  • جنس لباس کار

مسئله مهم دیگری که در خرید لباس کار اهمیت دو چندان دارد، جنس و نوع پارچه است. معیارهای زیادی برای انتخاب و تعیین جنس پارچه لباس کار وجود دارد مثل: میزان وزن که باید در کمترین مقدار ممکن باشد، مقاومت در برابر آسیب‌های احتمالی در کار، سهولت در پوشش، راحت بودن فرد در استفاده طولانی مدت و بسیاری موارد دیگر.

  • اندازه

از مهمترین معیارهایی که در خرید لباس کار باید رعایت شود، اندازه آن می‌باشد. بر خلاف تصور برخی افراد اندازه لباس کار بسیار مهم است. برای نمونه اندازه لباس کار مشاغل سخت مانند جوشکاری و یا آتش نشان نه باید خیلی بزرگ باشد و نه خیلی کوچک تا فرد مورد نظر بتواند در آن به راحتی کارهای مختلفی انجام دهد و همچنین حین انجام کارهای سخت، جابجایی به راحتی صورت گیرد.

عوامل موثر در انتخاب لباس کار

  • طراحی لباس

از عواملی که در تهیه و خرید لباس کار اهمیت فراوانی دارد، می توان به طراحی و ظاهر لباس اشاره نمود که باید در تولیدی لباس کار به این مورد توجه نمود. نوع طراحی در مقیاس‌های مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

نحوه بسته شدن لباس: یکی از مواردی که باید در طراحی در نظر گرفته شود، بسته شدن لباس است. برای نمونه برخی لباس‌های کار با زیپ بسته می‌شوند و برخی دیگر با دکمه‌ها. البته لباس‌هایی نیز وجود دارند که به صورت یکسره طراحی شده‌اند که این موارد با توجه به نوع و زمینه شغلی مورد نظر انجام می‌گیرد.

تعداد جیب‌ها: برخی از مشاغل هستند که به ابزار زیاد و مختلفی نیاز دارند، در این مواقع وجود جیب‌های متعدد در لباس کار بسیار ضروری است. البته باید در نظر داشته باشید که مقاومت جیب‌ها با توجه به نوع ابزار و وزن آنها باید طراحی و دوخته شود.

  • نوع دوخت پارچه

یکی از مواردی که باید در زمان خرید لباس کار به آن توجه داشته باشید، دوخت پارچه است. استفاده از سوزن با اندازه مناسب، انتخاب نوع نخ دوخت با توجه به نوع و ضخامت لباس و همچنین روش دوخت از عواملی هستند که در نتیجه نهایی لباس کار نقش مستقیم دارند. برای مثال اگر اندازه سوزن هنگام دوخت، بیش از حد بزرگ باشد ممکن است باعث پارگی لباس شود و یا اگر کوچک باشد، لباس به درستی دوخته نمی‌شود.

البته باید این مسئله را در نظر داشته باشید که هر یک از مواردی که در بالا ذکر شد به جنس و همچنین نوع شغل شما بستگی دارد.

  • امکانات ویژه

از دیگر مواردی که در خرید لباس کار اهمیت دارد، امکانات ویژه لباس است. این امکانات ویژه شامل موارد بسیاری است، مثل: تنظیم درجه حرارت لباس کار، تنظیم اندازه لباس کار توسط خود فرد در مواقع ضروری، راه خروج از لباس در شرایط اضطراری مثل آتش گرفتن و بسیاری موارد دیگر که هر یک با توجه به زمینه کاری افراد، در خرید لباس کار تاثیرگذار است.

البته باید توجه داشته باشید که داشتن هر یک از این امکانات اضافی به نوع کار و همچنین توقعات و نیازهای افراد بستگی دارد. برای نمونه وجود امکانات ویژه‌ای که در قسمت قبل به آن اشاره نمودیم در لباس کار پزشکی کاربرد خاصی ندارد.

هزینه خرید لباس کار عمده

هزینه خرید لباس کار عمده

در مورد قیمت لباس کار نمی‌توان به طور دقیق بازه مشخصی را تعیین کرد. چرا که با توجه به شرایط بازار، قیمت خرید لباس کار نیز با نوسانات مختلفی همراه است. بهتر است بدانید که هر یک از عواملی که در بالا به آن اشاره نمودیم، به صورت جداگانه در هزینه لباس کار تاثیر مستقیم دارد. برای نمونه وجود امکانات ویژه در لباس یا کیفیت بالای جنس آن باعث افزایش هزینه لباس کار می‌شود.

نکته: به غیر از عواملی که در بالا به آن اشاره نمودیم، موارد دیگری نیز هستند که می توانند در تعیین کردن هزینه نهایی تاثیرگذار باشند. این موارد عبارت است از: شرایط آب و هوایی منطقه، میزان سختی کار، شدت آسیب‌های وارد شده در هنگام انجام کار و عواملی مانند این ها.

کلام آخر

امروزه استفاده از لباس کار برای مشاغل مختلف بسیار متداول و رایج شده است. مسئله مهم در این زمینه که با آن مواجه خواهید شد، خرید لباس کار است که با توجه به شرایطی که در بازار وجود دارد، با قیمت‌های بسیار بالایی روبرو می‌شوید. شرکت هیوا تجارت امید،  یکی از بهترین و با تجربه ترین شرکت های تولید کننده لباس کار است. شما می توانید با مراجعه به بخش محصولات در صفحه اصلی وب سایت هیوا تجارت امید به مقایسه، انتخاب و خرید خود، با اطمینان خاطر بپردازید.

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست