لباس کار مهندسی

لباس کار مهندسی

یکی از مشاغل مهم و حساسی که وجود دارد، مهندسی است. حال این کار می‌تواند مهندسی ساختمان سازی، شهرسازی یا حتی استخراج نفت باشد. در همین راستا وجود لباس کار مخصوص مهندسی اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. ما در این مقاله می‌خواهیم به ویژگی ها و خصوصیاتی که یک لباس کار مهندسی باید داشته باشد، بپردازیم تا اگر قصد انتخاب و تهیه آن را دارید اطلاعات کافی داشته باشید.

نوع لباس کار مهندسی

اولین موردی که در خرید لباس کار مخصوص مهندسی باید در نظر گرفته شود، نوع آن است. انتخاب مناسب در این زمینه باید با در نظر گرفتن موقعیت و همچنین محل شغل مورد نظر انجام شود. برای نمونه نوع لباس کار مهندسی برای انجام کارهای ساخت و ساز با راه‌سازی بسیار متفاوت است و همین مسئله در انتخاب شما تاثیر می‌گذارد.

جنس لباس کار

دومین مسئله‌ای که در انتخاب لباس کار مهندسی مهم است، جنس لباس است. جنس لباس مخصوص مهندسی باید به گونه‌ای باشد که وجود جریان هوا در آن به راحتی انجام شود و از تعریق مهندس جلوگیری کند. نکته مهم دیگر از بین رفتن لباس پس از شستشوی مداوم است که این امر به جنس لباس بستگی دارد.

نکته دیگری که در جنس لباس کار اهمیت دارد، فصل شغلی است که باید با در نظر گرفتن آن انتخاب شود. برای نمونه لباس کار در فصول گرما با فصل‌های سرد سال متفاوت است تا از افراد در برابر عوامل طبیعی محافظت شود.

ویژگی های لباس کار مهندسی

اندازه لباس مخصوص کار

از مهمترین فاکتورهایی که در زمان تهیه لباس کار مهندسی باید آن را در نظر بگیرید، اندازه و سایز لباس مورد نظر است. انتخاب این مورد به درجه سختی کار و همچنین محل مورد نظر بستگی دارد. بهتر است اندازه لباس مهندسی متناسب با سایز بدن فرد باشد و از پوشیدن لباس کار با سایز بزرگتر به دلیل کاهش ایمنی و همچنین اندازه کوچکتر به دلیل محدودیت‌های حرکتی پرهیز شود.

رنگ و ایمنی لباس کار مهندسی

وجود ایمنی در لباس مخصوص مهندسی یکی از مسائل مهم و حیاتی در انتخاب آن است. از موارد مهمی که در ایمنی باید رعایت شود رنگ آن است. رنگ لباس کار مهندسی باید به گونه‌ای باشد که در زمان‌های تاریکی هوا و همچنین محیط‌های با نور کم، دید خوبی داشته باشد و از خطرات احتمالی جلوگیری کند. همچنین وجود نوارهای شبرنگی نیز در دوخت لباس مخصوص کار مهندسی بسیار توصیه می‌شود.

البته باید در نظر داشته باشید که در کنار رنگ لباس موارد دیگری نیز وجود دارند که در تامین امنیت افراد اهمیت دارند، مثل: کلاه ایمنی، دستکش ایمنی، کفش مخصوص کار و بسیاری موارد دیگر.

قیمت لباس کار مهندسی

با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه، هزینه لباس کار مهندسی بسیار مهم است. در مورد هزینه خرید لباس با توجه به تورم‌های متعدد، نمی‌توان بازه قیمتی دقیقی را معین نمود اما هر یک از عواملی که در قسمت‌های قبل به آن اشاره کریم در قیمت لباس کار تاثیر مستقیم دارد. برای مثال می‌توان گفت جنس و اندازه لباس در هزینه آن تاثیر گذار است و طبیعتا هر چه با کیفیت‌تر باشد، قیمت لباس مهندسی نیز افزایش خواهد داشت.

قیمت لباس کار مهندسی

کلام آخر

تهیه لباس کار مهندسی یک از مهمترین کارهایی است که باید برای این قشر از افراد صورت گیرد. ما در این مقاله به خصوصیاتی که باید هنگام انتخاب و خرید لباس مخصوص کار مهندسی به آن توجه داشته باشید، اشاره نمودیم تا اگر قصد تهیه آن را دارید موثرترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

شرکت هیوا تجارت امید یکی از برترین و معتبرترین مراکز عرضه انواع لباس کار مخصوصا لباس کار مهندسی با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت‌ها می‌باشد و شما می‌توانید با مراجعه به  فروشگاه آنلاین این مجموعه با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست