لباس کار خلبانی

لباس کار خلبانی

یکی از حیاتی‌ترین و همچنین حساس‌ترین شغل‌هایی که وجود دارد، خلبانی است. در همین راستا وجود لباس کار خلبانی اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند. از مهمترین وظایفی که خلبانان دارند، محافظت از مرزهای هوایی کشور و تامین امنیت و آرامش منطقه است. ما در این مقاله قصد داریم به ویژگی‌ها و خصوصیات لباس مخصوص خلبانان پرداخته تا اگر قصد تهیه آن را دارید، بتوانید تصمیمی موثر و مفید را اتخاذ کنید.

ویژگی های لباس کار خلبانی چیست؟

از جمله مواردی که در تهیه این نوع لباس کار، باید به آن توجه داشت، عبارت است از:

  • جنس پارچه

اولین موردی که در زمان انتخاب و خرید لباس کار خلبانی باید به آن توجه داشت، جنس پارچه است. به صورت کلی جنس این نوع لباس کار ، از پارچه کج راه است که به دلیل خنک بودن و لطافتی که دارد، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل اهمیت این مورد عبور و مرور هوا برای خلبانان است که اهمیت زیادی دارد.

  • رنگ لباس کار خلبانی

یکی از مواردی که در لباس کار خلبانی مهم است، رنگ آن می‌باشد. باید گفت که رنگ این نوع لباس کار معمولا با توجه به درجه و مقامی که طرف مقابل دارد انتخاب می‌شود، البته شرایط محیطی و محل خدمت خلبانان نیز در این مورد بی تاثیر نیست.

لباس کار یکسره خلبانی

  • نحوه پوشش لباس

از ویژگی‌های مهمی که یک لباس کار خلبانی باید داشته باشد، پوشش سریع و آسان است. به همین دلیل معمولا لباس مخصوص خبانان به صورت یکسره تولید و عرضه می‌شود. همین امر در مواقع ضروری بسیار در سرعت انجام عملیات‌های مختلف تاثیرگذار است و از کندی روند کار جلوگیری می‌کند. همچنین در مواقع اضطراری خارج شدن از لباس نیز باید به سادگی صورت گیرد.

  • دوخت مناسب لباس خلبانی

نحوه دوخت لباس کار خلبانی بسیار در نتیجه کار تاثیرگذار خواهد بود. استفاده از نخ محکم و مناسب دوخت لباس و همچنین استفاده از دستگاه‌های مجهز و به روز برای تولید لباس مخصوص خلبانان بسیار اهمیت دارد.

برای نمونه اگر دوخت لباس به درستی صورت نگیرد و یا از سوزن‌های با اندازه غیر استاندارد استفاده شود، ممکن است خرابی برای دوخت پیش بیاید و یا لباس هنگام انجام عملیات دچار پارگی شود. البته باید این مسئله را در نظر داشته باشید که انتخاب نخ مناسب با پارچه و سوزن نیز در نتیجه نهایی بسیار موثر است.

  • سایز لباس کار خلبانی

اندازه لباس مخصوص خلبانان بسیار در راحتی و انجام عملیات‌های مختلف تاثیرگذار است. در این زمینه بهتر است سایز لباس نه باید خیلی کوچک باشد و نه خیلی بزرگ. اگر لباس کوچکتر از فرد باشد، در حرکت کردن باعث محدودیت می‌شود. همچنین اگر اندازه لباس بزرگتر باشد، باعث ایجاد مشکل در جابجایی افراد می‌شود. همین مورد در قیمت لباس کار نیز اثرگذار خواهد بود.

البته یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید، کاربرد لباس خلبانی است. برای نمونه برخی لباس‌های مخصوص خلبانان را می‌توان بر روی لباسهای روزانه و عادی نیز پوشید که این مورد به شغل و حساسیت عملیات مورد نظر بستگی دارد.

  • تنظیم اندازه

از دیگر عواملی که در تهیه لباس کار خلبانی تاثیرگذار است، وجود قابلیت تنظیم سایز است. با داشتن این قابلیت شما می‌توانید در صورت وجود مشکل و یا رخ دادن اتفاق‌های غیر منتظره از لباس خود به راحتی خارج شوید. به همین جهت وجود این ویژگی در لباس خلبانی بسیار در نتیجه نهایی کار موثر است و موجب راحتی افراد می‌شود.

ویژگی های لباس کار خلبانی

کلام پایانی

همانطور که در ابتدای متن به آن اشاره نمودیم، خلبانی یکی از مهمترین مشاغل برای یک کشور است. ما در این مقاله به ویژگی‌های لباس کار خلبانی اشاره نمودیم که در انتخاب لباس بسیار موثر است. اگر قصد تهیه لباس مخصوص خلبانان را دارید، با مطالعه این مقاله می‌توانید بهترین تصمیم ممکن را از نظر تاثیر و بهینه بودن داشته باشید.

شما می‌توانید به مراجعه به فروشگاه آنلاین هیوا تجارت امید به مقایسه و انتخاب لباس کار خلبانی با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت‌ها پرداخته و خریدی بدون واسطه و مطمئن را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست