لنیارد به همان دسته ابزاری گفته می شود که برای نگهداری شخص جهت جلوگیری از سقوط ساخته شده است. لنیاردها به دو دسته تقسیم می شود: افقی و عمودی

لنیارد افقی :در لنیارد افقی می توان از سیستم لنیارد طنابی سه رشته و لینارد طنابی استاتیک و لنیارد از نوع تسمه ای استفاده کرد. ولی باید ضوابط ایمنی را در نظر گرفت.

لنیارد عمودی : در لنیارد عمودی می توان از سیستم طناب استاتیک، طناب P.P سه رشته و سیم بکسل استفاده کرد. باید قوانین و ضوابط ایمنی را صد درصد در نظر بگیرید و آموزش این کار را دیده باشید.

 

نکته ایمنی کار در ارتفاع

کاملا توجه داشته باشید هر زمان برای امر کار در ارتفاع می خواهید اقداماتی انجام دهید باید حتما دو نقطه اتصال داشته باشید، اگر تعداد نقاط بیشتر از دو عدد باشد ایمنی را رعایت نموده اید و استفاده از یک نقطه جداً خودداری نمایید.

سوال پیش خواهد آمد که چرا دو نقطه باشد؟ دو نقطه اتصال به این دلیل که هنگام جابه جایی شخص از جهتی به جهت دیگر و برای اینکه دچار حادثه نشود، حتماً در جهت دیگر خود باید نقطه اتصال دوم را نصب نماید و سپس اقدام به جا به جا شدن شود.

استاندارد لنیارد

در هنگام خرید لنیارد از استاندارد بودن آن توجه داشته باشید که هر قسمت از ابزار های لنیارد باید استاندارد EN و CE را داشته باشد.
به طور مثال اگر یک لنیارد همراه ابسوربر (Absorber) یا همان شوک گیر، کارابین، طناب که همراه آن می باشد باید استاندارد EN و سازنده کمپانی بروی آن درج گردیده باشد.


استاندارد شوک گیر، کارابین و کارابین هوک دار

کارابین اتصال به هارنس دارای استاندارد EN362
ابسوربر یا همان شوک گیر دارای استاندارد EN355
کارابین هوک دار یا کارابین داربستی دارای استاندار EN362
مقاوم و استاندارد بودن طناب


لنیارد به ترتیب ساختار به دو دسته تقسیم می شوند:

لنیارد تک شاخه با علامت اختصاری I
لنیارد دو شاخه با علامت اختصاری Y


لنیارد ها از نوع ترکیب طناب

لنیاردها باز در نوع ترکیبی، طنابهای آنها به چند دسته تقسیم می شوند که از نوع شکل و ظاهری فرق آنها در قسمت طناب ها دیده می شود که شامل موارد زیر خواهد شد:

لنیارد طناب ما بین ابسوربر و کارابین از جنس پلی آمید می باشد.
طناب P.P پروپیلن که از نوع ابریشم مصنوعی سه رشته ساخته می شود.
در بعضی لنیارد ها تسمه های 2 الی 3 سانتی متری استفاده می گردد.
لنیاردهای ساخته شده دیگر از جنس تسمه کشی که قابلیت جمع شدن را دارد.

تمامی این مدلها برای این بکار برده می شود که از نوع قیمت و کیفیت میتوان آنها را دسته بندی کرد و هر چهار مدل از این لنیارها یک کار و یک هدف دارند و آن هم محافظت از جان انسان است.

انواع لنیارد بهمراه نام و کد فنی لنیارد ، لایف لاین سیم بکسلی عمودی

بروی دکل های مخابراتی، اداره برق، مخازن پتروشیمی ها و نفت با کد VRS1 316L16 ، این سیستم بسیار مفید می باشد و از قدرت بسیاری برخوردمی باشد، در این سیستم از دو کارگاه عمود از بالای کار تا انتهای کار بصورت ثابت می باشد و در این مسیر برای نگهداری و تنظیم مسیر سیم یک پایه میانی برخورد است که این سیم را در یک جهت عمود ثابت نگهداریم می نماید.در انتهای این سیم یک مهارکش می باشد که برای تنظیم سیم استفاده میشود، نصب این دستگاه بروی پله های آهنی می باشد که بیشتر کاربرد آن بروی دکل ها و مخازن ها است، این ابزار از ضریب ایمنی بالایی برخوردار است در این ابزار یک ابزاری به نام ترمز اتوماتیک می باشد که با کد F28 نامگذاری شده،این ابزار برای کاربرانی که به سمت بالا میخواهند صعود نمایند کار را برای آنان آسان نموده ، برای اینکه بتوانند با این ابزار به کار روزانه خود بپردازند باید هارنس یا کمربند تمام بدن که ضوابط و استاندارد های لازم را در نظر گرفته به تن نموده تا برای انجام امور کار در ارتفاع و کار روزانه خود بپردازند، این سیستم دارای قدرت و توانمندی بسزایی بوده چرا که تمام آلیاژهای آن از استنلس استیل L316 نگیر ساخته شده است و این امر باعث شده که تمام مقاومت را در برابر آب و هوا داشته باشد، دلیل اینکه در این ابزار از استنلس استیل استفاده شده بخاطر این است که در صنایع غذایی و دارویی هم بتوان استفاده نمود، بیشتر کاربرد این ابزار در دکل های مخابراتی، اداره برق، سازه و ساختمان می باشد.لازم به ذکر می باشد که حتما در این ابزار باید از نوع سیم صد در صد استنلس استیل استفاده شده باشد که تداخلی در انجام ترمز زدن خطایی رخ ندهد و قابل توجه است که برای نصب این ابزار باید از تکنسین های مورد اطمینان و توانمند استفاده شود به دلیل اینکه در نصب این ابزار باید صد در صد دقت گردد که بتوان در سیستم ترمز زدن، فرود و صعود به هیچگونه ایرادی برخورد ننماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست